HEJ – fakturaunderlag
HEJ är en e-tjänst som används av vårdgivare för att kontrollera och hämta fakturaunderlag för utförd vård som har inrapporterats i några av Region Stockholms övriga e-tjänster.
E-tjänsten HEJ ingår i ersättningskedjan Ersmo-HEJ-Vårdfaktura och är det system som sätter pris på och sammanställer faktureringsunderlag för inrapporterade besök och vårdhändelser.
Behöriga vårdgivare kan även hämta fakturerings- och bokföringsunderlag från systemet.
Faktureringsschema
Inrapportering av besök till Gemensamt vårdregister (GVR) måste normalt ske före klockan 24 den sista vardagen i månaden för att komma med i månadens fakturaunderlag.
Behörighet
För att få tillgång till HEJ krävs anslutning till SLL-net eller ett SAM-konto och ett e-tjänstekort. Kontakta sedan serviceförvaltningens servicedesk för behörighet till systemet.
Region Stockholms gemensamma kommunikationsnät. Information om beställning av anslutning och support.
Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt e-tjänstekort.
Beställ behörighet till HEJ
För att beställa behörighet till HEJ behöver du uppge dessa uppgifter:
- Namn och HSA-id på personen som ska ha behörigheten.
- Något av följande: verksamhetskod/fakturautställarkod, kombikakod eller avtalsnummer.
Beställningen behöver genomföras av en behörig beställare. Behörig beställare är
- verksamhetschef enligt Ek
- den person som angivits som "Referens" eller "behörig beställare" i Vårdfaktura.
Kontakt och support
För frågor eller problem vid inloggning och beställningar av behörigheter, kontakta:
Region Stockholms serviceportal
Du når servicedesk och beställningskatalogen via serviceportalen.
OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.
Kontakt
Kontakta din avtalshandläggare för frågor om verksamheten som har koppling till e-tjänsten, som till exempel avtal, ersättning, registrering och uppföljning.