Beställningsstopp för e-tjänstekort 1 april – 10 maj
Under perioden 1 april till 10 maj går det inte att beställa några ordinarie e-tjänstekort. Mellan 8 och 10 maj är det även stopp för beställning av reservkort. Du som chef behöver se till att nya kort nu beställs snabbt för medarbetare som har kort vars giltighetstid går ut under denna period.
Beställningsstoppet den 1 april – 10 maj påverkar den som vill beställa ett ordinarie e-tjänstekort. Stoppet påverkar också den som behöver ett reservkort under tiden 8 - 10 maj.
Alla befintliga e-tjänstekort som utfärdats i Region Stockholm kommer att fungera som vanligt tills kortets giltighetstid går ut.
Som chef behöver du säkerställa att nya kort skyndsamt beställs till medarbetare som behöver nya kort under beställningsstoppet. Kom också ihåg att beställa kort för eventuella nyanställda medarbetare.
Beställningsstoppet beror på en nationell ändring i bakomliggande system.