Till start

Vårdgivarguiden

Brödsmulenavigering

Frågor och svar

Tolkbeställning via telefon

För beställning av alla typer av tolktjänster.
08- 123 140 00

Upphandlad tolkförmedling talade språk

Om något blir fel med tolkbokningen och behöver åtgärdas ska den upphandlade tolkförmedlingen Transvoice kontaktas direkt. Det gäller både expresstolk, bokad distanstolk och platstolk (tolken finns i rummet). 

Tolktjänster talade språk

Fakturaadress för tolktjänster

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Ref: 1500873
Box 120 81
102 23 Stockholm

Vill du komma i kontakt med hälso- och sjukvårdsförvaltningen angående frågor om tolk i talade språk kan du mejla till funktionsbrevlådan för tolk i talade språk.

Funktionsbrevlåda för frågor om tolk i talade språk

Observera kan ej användas för tolkbokning.

Teckenspråkstolkning, dövblindtolkning, skrivtolk eller TSS

Alla frågor om teckenspråkstolkning, dövblindtolkning, skrivtolk eller TSS hänvisas till Tolkcentralen.

Telefon: 08-123 359 50
Texttelefon: 08-123 359 90
Bildtelefon: tc.stockholm@mymmx.se
Fax: 08-123 496 70
E-post: tolkcentralen.slso@regionstockholm.se

Tekniska frågor rörande Tolkportalen

För användarfrågor samt tekniska frågor avseende tolkportalen vänligen kontakta serviceförvaltningens servicedesk antigen via telefon eller webbformulär. 

Supportärenden hanteras måndag–söndag 06.00–22.00.
Akuta ärenden hänvisas till telefon: 08-123 145 10.

Serviceförvaltningens servicedesk

Serviceförvaltningens it-portal

OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.

    • Uppdaterad: 27 maj 2024

    • Faktagranskad: 8 december 2023

    • Redaktör: Stina Wernstedt

    • Faktagranskare: Peter Ölund, hälso- och sjukvårdsförvaltningen