E-tjänster och system a-ö
Lista med Region Stockholms e-tjänster och system för vården.
Sökträffar
- 1177 och e-tjänster
-
Samlad information om 1177 och e-tjänster på 1177.se.
E-tjänster 1177 - Alltid öppet
-
För säkra digitala vårdkontakter finns Alltid öppet som kan användas av patienter och vårdpersonal inom den egenägda vården i Region Stockholm.
- ARV-portalen 2
-
E-tjänst som används av privata vårdgivare för att registrera och rapportera utförd vård. Information om inloggning och support.
Ekonomi och uppföljning - ASiH-vårdgivare
-
Remittenter till avancerad sjukvård i hemmet, ASiH, hänvisas numera till Belport där ASiH-vårdgivare samt aktuell platstillgång visas utifrån de geografiska områdena i länet.
- Avstämningsfunktionen
-
E-tjänst där vårdgivare kan följa upp status för vårdhändelser i några av Region Stockholms övriga e-tjänster och system. Avstämningsfunktionen finns tillgänglig via Vårdfaktura.
Ekonomi och uppföljning - Basutbud av e-tjänster på 1177.se
-
I basutbudet ingår ett antal e-tjänster som gör att invånare och vårdgivare kan kommunicera med varandra via 1177.se. Både obligatoriska och självvalda.
E-tjänster 1177 - Beställa förskrivna förbrukningsprodukter
-
E-tjänst där patienten kan se vilka förbrukningsprodukter som är förskrivna och beställa dem till vald adress.
E-tjänster 1177 - Beställningsportalen
-
Ett webbaserat förskrivningsstöd för hjälpmedel till personer med olika funktionsnedsättningar. Information om behörighet, inloggning och support.
Beslutsstöd - Bild- och funktionstjänst (BFT) i Region Stockholm
-
Bild- och funktionstjänsten gör det möjligt att digitalt, snabbt och enkelt, dela bild- och textinformation mellan vårdgivare inom Region Stockholm.
- Centrala väntetidsregistret, CVR
-
IT-stöd för att mäta tillgängligheten i vården. I databasen registreras väntetider och väntande patienter. Tekniska beskrivningar samt information om CVR-koder.
Ekonomi och uppföljning - Checktjänsten
-
Tester i digitala frågeformulär där invånare med oro för specifika symptom svarar på frågor som utifrån evidensbaserad forskning leder till riskbedömning om att ha en viss sjukdom.
E-tjänster 1177 - Digitalt system för jävshantering
-
Digitalt system för jävshantering är en tjänst som används för att lämna och bedöma jäv inom regionens sakkunnigstruktur.
- DRG-grupperare
-
Applikation som är öppen för samtliga som har vårdavtal med Region Stockholm. Den riktar sig till professionella kodare och DRG-controllers.
- E-frikort webbapplikation
-
I webbapplikationen kan vårdgivare logga in och göra elektronisk hantering av högkostnadsskydd och frikort för besök i den öppna sjukvården inom Region Stockholm.
Ekonomi och uppföljning - Egen provhantering
-
En nationell e-tjänst från Inera som ger användaren möjlighet att själv bestämma över sina provtagningar; när och var provtagningen ska ske och sedan få laboratoriesvaret i sin inkorg på 1177.se.
E-tjänster 1177 - Elektroniska katalogen, EK
-
Elektroniska katalogen, EK innehåller uppgifter om personer, funktioner, enheter och verksamheter som har ett avtal med Region Stockholm.
Infrastruktur - E-recept
-
En tjänst som gör att vårdgivaren kan skicka recept elektroniskt till apoteket från sitt journalsystem. Elektronisk makulering är också möjligt att göra.
Beslutsstöd - E-remiss
-
Elektronisk remiss är en tjänst som gör att vårdgivare som använder olika vårdsystem kan utbyta elektroniska remisser och svar mellan varandra.
Beslutsstöd - E-tjänstekort - samlad information
-
Samlad information om e-tjänstekort. Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt kort.
- E-tjänsterna på 1177
-
Med e-tjänsterna på 1177 kan du ha kontakt med dina patienter över internet på ett säkert och tidseffektivt sätt. Om e-tjänsterna samt support.
E-tjänster 1177 - Fakturaunderlag medicinsk diagnostik, FUMS
-
E-tjänst för vårdgivare inom öppenvården för kontroll av kostnader för medicinsk diagnostik. FUMS är även ingången till e-tjänsten Faktureringsunderlag läkemedel, FUL.
Ekonomi och uppföljning - Faktureringsunderlag läkemedel, FUL
-
E-tjänst för vårdgivare inom öppenvården med ett eget betalningsansvar för läkemedel. Finns tillgänglig via e-tjänsten Faktureringsunderlag medicinsk service, FUMS.
Ekonomi och uppföljning - Formulärtjänsten
-
Formulärtjänsten på 1177.se gör att vården kan inhämta information från invånare via digitala formulär skapade av vårdgivaren, t.ex. hälsodeklaration inför/efter vårdbesök.
E-tjänster 1177 - Fråga en sjuksköterska 1177
-
E-tjänst på 1177 för invånarna i Region Stockholm. Istället för att ringa till 1177 kan invånaren skriva och ställa en fråga och få svar inom en timme.
E-tjänster 1177 - Fråga om beroende
-
Fråga om beroende är en e-tjänst på 1177.se där invånarna i Region Stockholm kan ställa frågor och få rådgivning om beroenden som alkohol, narkotika, spel och läkemedel.
E-tjänster 1177 - Fråga psykiatrin
-
I e-tjänsten Fråga psykiatrin kan alla invånare i Region Stockholm ställa frågor om psykisk ohälsa och få information om vart man kan vända sig för att få hjälp.
E-tjänster 1177 - Gemensamt vårdregister, GVR
-
System för att samla besök, vårdtillfällen, typ av vårdkontakt och diagnoser. Informationen används som underlag för ersättning och uppföljning.
Ekonomi och uppföljning - HEJ
-
E-tjänst som används för att kontrollera fakturaunderlaget för utförd vård som har inrapporterats i några av Region Stockholms övriga e-tjänster. Behörighet, inloggning samt användarstöd.
Ekonomi och uppföljning - Hitta vård
-
Hitta vård visar och gör din vårdenhet sökbar i landet; vårdutbud, vårdkvalitet, information om vilken vård som bedrivs samt info som din vårdenhet vill delge.
E-tjänster 1177 - HändelseVis
-
I webbtjänsten rapporterar medarbetare vård- arbetsmiljö- labb- och miljöavvikelser. Vården kan analysera och följa upp avvikelser. Här hanteras också patienters klagomål
Ekonomi och uppföljning
- ...