Avstämningsfunktionen
Avstämningsfunktionen är en e-tjänst där vårdgivare kan följa upp status för sina vårdhändelser, som inrapporterade besök och vårdtillfällen, i några av Region Stockholms övriga e-tjänster och system, som GVR, Ersmo, HEJ och Vårdfaktura. Uppföljningen görs för att kontrollera och rätta de vårdhändelser som blivit felmarkerade eller fått en anmärkning så att rätt ersättning kan betalas ut.
De rapporter som tas ut i Avstämningsfunktionen är i Excel-format och utformas till viss del efter varje användarens behov.
Inloggning
Logga in i Avstämningsfunktionen via Vårdfaktura.
För att få behörighet till Avstämningsfunktionen behöver du ett e-tjänstekort. Kontakta sedan serviceförvaltningens servicedesk för behörighet till Avstämningsfunktionen.
Samlad information om e-tjänstekort. Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt kort.
Support
Serviceförvaltningens servicedesk
Serviceförvaltningens it-portal
OBS! Om du är ansluten till SLLnet krävs även inloggning med e-tjänstekort.
Kontakt
Kontakta din avtalshandläggare för frågor om verksamheten med koppling till e-tjänsten, exempelvis avtal, ersättningar, registreringar och uppföljning.