Symfoni
Symfoni är ett system som används vid vuxentandvård som finansieras av Region Stockholm. Längre ner på sidan finns information för anställda i kommuner eller privat regi/boendeenhet som använder Symfoni för att administrera tandvårdsstödsintyg och erbjuda munhälsobedömning.
Symfoni för vårdgivare
Symfoni används vid vuxentandvård som finansieras av Region Stockholm. Via systemet kan vårdgivare inom tandvården skicka förhandsbedömningar elektroniskt till Region Stockholms tandvårdsenhet. Vårdgivare kan också skicka elektroniska fakturor på utförd förhandsbedömd eller ej förhandsbedömd vård genom systemet.
Dessa ärenden gäller
- nödvändig tandvård
- tandvård som led i en sjukdomsbehandling
- tandvård vid långvarig sjukdom eller funktionsnedsättning.
Vårdgivare inom uppsökande verksamhet kan också följa upp de patienter som tackat ja till munhälsobedömning. Från systemet kan kontaktinformation till patienter hämtas.
Vårdgivare kan registrera EPI-rapporter samt fakturera utförda munhälsobedömningar och munvårdsutbildningar.
Behörighet och beställning av konton
För att nå tjänsterna krävs personlig inloggning med e-tjänstekort. Du kan få behörighet till Symfoni genom it-systemet Menuett. Mer information om hur man använder och får tillgång till Menuett hittar du på sidan om Menuett.
Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt e-tjänstekort.
Kontaktformulär serviceförvaltningens servicedesk
Serviceförvaltningens servicedesk
Serviceförvaltningens it-portal
OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.
Användarstöd för vårdgivare
Här finns alla pris- och åtgärdslistor samt anvisningar för tandvårdsstöd för tandvården samlat.
Symfoni för kommunanvändare
Symfoni för kommunanvändare används av anställda i kommunen eller privat regi/boendeenhet för att administrera tandvårdsstödsintyg och erbjuda munhälsobedömning.
För att få tillgång till Symfoni för att administrera tandvårdsstödsintyg krävs ett godkänt kunskapstest.
Kunskapstestet består av sex frågor som baseras på den webbutbildning som finns på Lärtorget. Har du inte genomfört utbildningen ska du gå in på Lärtorget på den publika kurskatalogen och söka på ”Utbildning för utfärdare av tandvårdsstödsintyg”.
När du klarat kunskapstestet loggar du ut och sedan in i Symfoni igen så får du tillgång till Symfoni för att utfärda tandvårdsstödsintyg. I och med in- och utloggningen aktiveras din behörighet.
Beställning av behörighet till Symfoni för kommunanvändare
För att nå tjänsten krävs personlig inloggning med e-tjänstekort.
För att få behörighet att utfärda tandvårdsstödsintyg i Symfoni, ta kontakt med den som är kommunal kontaktperson eller kommunal administratör i din kommun.
Om du är anställd i privat regi, ta kontakt med den som är ansvarig på ert företag. Om du inte har någon privat ansvarig att ta kontakt med kan du ansöka om rollen intygsutfärdare.
Du kan ansöka om behörigheter för de ovan nämnda rollerna via blanketter som finns på sidan om Menuett.
Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt e-tjänstekort.
Användarstöd för kommunanvändare
Frågor och svar om Symfoni
Vanliga frågor och svar om kontohantering och problem vid inloggning i tandvårdssystemen Libretto, Menuett och Symfoni.
Support
För att funktionerna i systemet ska fungera på bästa sätt ska senaste versionerna av webbläsarna Google Chrome eller Microsoft Edge användas.
Om du har problem vid inloggning, kontakta serviceförvaltningens servicedesk.
Vid telefonkontakt, ring telefonnummer 08-123 133 00 och välj knappval 1.
Serviceförvaltningens servicedesk
Serviceförvaltningens it-portal
OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.
Kontakt
För verksamhetsfrågor, till exempel avtal, ersättningar, registreringar och uppföljning, kontakta tandvårdsenheten.
Vid telefonkontakt, välj knappval 3, vuxenärenden.
Tandvårdsenheten
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, Box 30202, 104 25 Stockholm
- tandvardsenheten.hsf@regionstockholm.se
- |
- 08-123 133 00
- |
- Telefontid: måndag-fredag, 9-11