Kontaktuppgifter tolktjänster
Här finns kontaktuppgifter till upphandlad tolkförmedling, hälso- och sjukvårdsförvaltningen samt tolkcentralen. Du hittar svar på vanliga frågor på sidorna Frågor och svar.
Frågor och svar
Tolkbeställning via telefon
För beställning av alla typer av tolktjänster.
08- 123 140 00
Upphandlad tolkförmedling talade språk
Om något blir fel med tolkbokningen och behöver åtgärdas ska den upphandlade tolkförmedlingen Transvoice kontaktas direkt. Det gäller både expresstolk, bokad distanstolk och platstolk (tolken finns i rummet).
Transvoice
Tolktjänster talade språk
Fakturaadress för tolktjänster
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Ref: 1500873
Box 120 81
102 23 Stockholm
Vill du komma i kontakt med hälso- och sjukvårdsförvaltningen angående frågor om tolk i talade språk kan du mejla till funktionsbrevlådan för tolk i talade språk.
Funktionsbrevlåda för frågor om tolk i talade språk
Observera kan ej användas för tolkbokning.
- spraktolk.hsf@regionstockholm.se
- |
- Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Teckenspråkstolkning, dövblindtolkning, skrivtolk eller TSS
Alla frågor om teckenspråkstolkning, dövblindtolkning, skrivtolk eller TSS hänvisas till Tolkcentralen.
Telefon: 08-123 359 50
Texttelefon: 08-123 359 90
Bildtelefon: tc.stockholm@mymmx.se
Fax: 08-123 496 70
E-post: tolkcentralen.slso@regionstockholm.se
Tekniska frågor rörande Tolkportalen
För användarfrågor samt tekniska frågor avseende tolkportalen vänligen kontakta serviceförvaltningens servicedesk antigen via telefon eller webbformulär.
Supportärenden hanteras måndag–söndag 06.00–22.00.
Akuta ärenden hänvisas till telefon: 08-123 145 10.
Serviceförvaltningens servicedesk
Serviceförvaltningens it-portal
OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.