Till start

Vårdgivarguiden

Rollen som EK-administratör varierar mellan olika vårdgivare. Huvuduppgiften är att uppdatera informationen i EK för enhets- och personposter. Uppgifterna om vårdenheten och/eller personal visas på 1177 Vårdguiden och Vårdgivarguiden om de väljs att vara synliga där. 

Ansökan - EK-administratör

För att bli EK-administratör måste du ha en aktiv personpost i EK, eTjänstekort med SLL-certifikat och en e-postadress angiven på personposten. EK är utvecklad och testad för Internet Explorer 11.

Ansökan om rollen som EK-administratör ser olika ut beroende på om vårdgivaren har eget eller delegerat ansvar.

eTjänstekort

Samlad information om eTjänstekort. Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt kort.

 

  • Uppdaterad: 9 juli 2020

  • Faktagranskad: 1 juli 2020

  • Redaktör: Johan Sjöstrand

  • Faktagranskare: Melwin Zivkovic Rosendal, Serviceförvaltningen