Kvalitetsgranskning av läkemedelshantering
Kvalitetsgranskning av läkemedelshantering ingår i Region Stockholms läkemedelsförsörjning och är en tjänst som kan avropas från leverantören Apoex.
Tjänsten inkluderar granskning av dokumentation och praktisk tillämpning av Socialstyrelsens och andra myndigheters ställda krav på säker läkemedelshantering.
Vid beställning kontaktar vårdgivare, verksamhetsområde, klinik, vårdenhet Apoex för beställning av tjänsten. Parterna kommer överens om tidpunkten för utförande av tjänsten och utbyte av nödvändig information. Beställande enhet ska tillhandahålla dokument, till exempel riktlinjer eller anvisningar, i de fall det påverkar uppdraget för granskaren.
Vid beställning av flera granskningar ska en skriftlig plan upprättas i samråd med Apoex på begäran av beställande vårdgivare, verksamhetsområde, klinik.
Intresseanmälan och avropsavtal
Anmäl intresse för beställning via e-post:
För att komma in på Aportal krävs inloggning med e-tjänstekort.
Kostnad
Kvalitetsgranskningar faktureras med en fast kostnad per kvalitetsgranskning. I detta ingår administrativt arbete angående kvalitetsgranskningar inklusive förberedelser, bokningar, genomförande, rapportering och tillgänglighet angående frågor om granskningen fyra (4) veckor efteråt.
Pris: 3 001 kronor per granskning (från och med 15 november 2024)
Kontaktuppgifter
Kvalitetsgranskning av läkemedelshantering|Sheila Eriksson
Kundansvarig|Zahra Shah-Shahid
Alternativt ring supporttelefon:
08–123 136 00 knappval 6 (Övriga tjänster från Apoex), sedan knappval 2, (Kvalitetsgranskning av läkemedelshantering)