Frågor och svar om webbanpassade rapporteringsanvisningar
Här hittar du frågor och svar om webbanpassade rapporteringsanvisningar samt kontaktuppgifter till respektive område som du kan kontakta om du har frågor som du inte hittar svar på.
Vanliga frågor och svar om rapporteringsanvisningar
Om koden/rubriken är blågrön markerad så innehåller den information. Klicka på koden/rubriken så får du fram information om den.
Kontakt vid frågor
Om du har frågor gällande rapportering som du inte hittar svar på här är du välkommen att kontakta den som är ansvarig för respektive område.
Har du frågor om funktion eller teknik?
Användarfunktioner och vid tekniska frågor gällande Vårdfaktura, Avstämningsfunktionen, HEJ, Liston, Web Care och Vaccinera samt frågor om GVR-överföring, kontakta serviceförvaltningens servicedesk via telefon: 08-123 145 10 eller via serviceförvaltningens it-portal.
Serviceförvaltningens servicedesk
Serviceförvaltningens it-portal
OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.
Har du frågor om hur du rapporterar specifik vård?
Läs igenom informationen här på Vårdgivarguiden och om du inte hittar svar på din fråga kontaktar du ditt interna stöd i första hand. Om du behöver vidare hjälp, se respektive vårdavtalssida för kontaktuppgifter.
Har du frågor om patientavgifter?
Frågor om patientavgifter, högkostnadsskydd eller vård av utlandssvenskar och personer från andra länder kan du mejla till patientavgiftsfrågor.
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, HSF|Patientavgiftsfrågor
Box 30017, 104 25 Stockholm
- patientavgiftsfragor.hsf@regionstockholm.se
- |
- 08-123 130 82
- |
- Telefontid: torsdagar 9-10.30
Har du frågor som rör ert journalsystem?
Kontakta supportavdelningen hos er journalleverantör.