Till start

Vårdgivarguiden

Brödsmule-navigation

Här hittar du frågor och svar om webbanpassade rapporteringsanvisningar samt kontaktuppgifter till respektive område som du kan kontakta om du har frågor som du inte hittar svar på.

Vanliga frågor och svar om  rapporteringsanvisningar

Kontakt vid frågor

Om du har frågor gällande rapportering som du inte hittar svar på här är du välkommen att kontakta den som är ansvarig för respektive område. 

Har du frågor om funktion eller teknik? 

Användarfunktioner och vid tekniska frågor gällande Vårdfaktura, Avstämningsfunktionen, HEJ, Liston, Web Care och Vaccinera samt frågor om GVR-överföring, kontakta serviceförvaltningens servicedesk via telefon: 08-123 145 10 eller via serviceförvaltningens it-portal. 

Serviceförvaltningens servicedesk

Serviceförvaltningens it-portal

OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.

    Har du frågor om hur du rapporterar specifik vård? 

    Läs igenom informationen här på Vårdgivarguiden och om du inte hittar svar på din fråga kontaktar du ditt interna stöd i första hand. Om du behöver vidare hjälp, se respektive vårdavtalssida för kontaktuppgifter.  

    Har du frågor om patientavgifter? 

    Frågor om patientavgifter, högkostnadsskydd eller vård av utlandssvenskar och personer från andra länder kan du mejla till patientavgiftsfrågor.

    Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, HSF|Patientavgiftsfrågor

    Box 30017, 104 25 Stockholm

    Har du frågor som rör ert journalsystem?

    Kontakta supportavdelningen hos er journalleverantör.

    • Uppdaterad: 3 november 2023

    • Faktagranskad: 3 november 2023

    • Redaktör: Stina Wernstedt

    • Faktagranskare: Tove Richter Lagerkranz, hälso- och sjukvårdsförvaltningen