Till start

Vårdgivarguiden

Brödsmulenavigering

Varför kan jag inte logga in i Libretto/Symfoni?

  • Kontrollera att du använder rätt kort i kortläsaren.
  • Har du glömt din kod till kortet kontaktar du i första hand din kortleverantör eller lokala it-support.
  • Använder du Region Stockholms e-tjänstekort kontrollerar du att du valt det certifikat som innehåller ditt HSA-id.
  • För att undanröja eventuella andra fel kan du rensa cookies och stänga alla fönster i webbläsaren och därefter starta om webbläsaren.
  • Om du inte varit inloggad i Libretto eller Symfoni de senaste tolv månaderna har ditt konto inaktiverats. Du behöver då beställa behörighet på nytt.

Hur beställer jag behörighet till Libretto eller Symfoni för vårdgivare?

Kontakta din enhetschef hos din vårdgivare för att få behörighet till Libretto och/eller Symfoni.

Hur beställer jag behörighet till Symfoni för kommunanvändare?

Kontakta din kommunala kontaktperson eller kommunala administratör i din kommun för att beställa behörighet.

Privata vårdgivare (kommunanvändare)

Kontakta den person hos din vårdgivare som har rollen "Privat ansvarig" i Menuett och be om att få önskad behörighet.

Varför kan jag inte logga in i Menuett?

  • Kontrollera att du använder rätt kort i kortläsaren.
  • Har du glömt din kod till kortet kontaktar du i första hand din kortleverantör eller lokala it-support.
  • Använder du Region Stockholms e-tjänstekort kontrollerar du att du valt det certifikat som innehåller ditt HSA-id.
  • För att undanröja eventuella andra fel kan du rensa cookies och stänga alla fönster i webbläsaren och därefter starta om webbläsaren.
  • Om du inte varit inloggad i Menuett de senaste tolv månaderna har ditt konto inaktiverats. Du behöver då beställa behörighet på nytt.

Hur beställer jag behörighet till Menuett för Vårdgivare?

Din Vårdgivare måste vara ansluten till Region Stockholms it-system för tandvård.

För att beställa behörighet till rollen "Vårdgivaransvarig" för din vårdgivare behöver du skicka in blanketten ”Anmälan av vårdgivaransvarig till Menuett”.

För att beställa behörighet till rollen "Mottagningsansvarig" i Menuett, kontakta din enhetschef hos din vårdgivare.

Hur beställer jag behörighet till Menuett för kommunanvändare?

Kontakta din kommunala kontaktperson eller kommunala administratör i din kommun för att beställa behörighet.

Privata vårdgivare (kommunanvändare)

Kontakta den person hos din vårdgivare som har rollen "Privat ansvarig" i Menuett och be om att få önskad behörighet.

  • Uppdaterad: 28 maj 2024

  • Faktagranskad: 28 maj 2024

  • Redaktör: Björn Larsson

  • Faktagranskare: Simon Linnér, hälso- och sjukvårdsförvaltningen