Frågor och svar digitalt formulär för uppföljning
Här finns frågor och svar hur registrering görs i formuläret vid olika genomförda befolkningsinriktade insatser.
Om två personal medverkat registrerar ni tid för möten och insatser gånger 2.
Exempel:
En person deltar i samverkansmöten, cirka 1 timme med, kommunen inför en insats. Vid själva genomförandet medverkar två medarbetare under 2 timmar. Ni registrerar 1 timme samverkan plus 2x2 timmar genomförande vilket blir 5 timmar.
Planeringstid som infaller innan start av serien av insatser registreras vid det första tillfället i serien. Vid följande tillfällen i serien registreras endast arbetsåtgång vid de enskilda insatserna.
Exempel:
Planering av serie av gå-grupper varje vecka. Övergripande planering för serien av insatser vecka 1 cirka 4 timmar. Vecka 1 genomförs promenad på 1 timme. Vecka 2 genomförs promenad på 1 timme och så vidare. Vecka 1 registreras 4 plus 1 vilket blir 5 timmar. Vecka 2 registreras 1 timme.
Under ”Insats” väljer ni ”Samverkan-profession”.
Exempel:
Ni samverkar och träffar biblioteket och öppna förskolan på ett möte under 1,5 timme för att diskutera att det är ett problem att vårdnadshavare till små barn röker och hur ni tillsammans skulle kunna nå dem med relevanta insatser. Er samverkan leder i slutändan inte till någon insats för att det varit för stor personalomsättning på öppna förskolan.
Ni registrerar 1,5 timme som vid en vanlig insats men istället för att välja ”Gruppaktivitet-befolkning” under rubriken ”Insats” väljer ni ”Samverkan-Profession”.
Nej, nätverksmöten ska inte registreras i digitalt formulär, ej heller deltagande i fortbildning eller konferens.
Ja, lokala nätverksmöten ska registreras i digitalt formulär under ”Insats”, välj ”Samverkan-profession”.