Integrationstjänsten
Integrationstjänsten, tidigare kallad Meddelandetjänsten eller EDI-tjänsten, är en tjänst för utbyte av digital information mellan olika system som inte har någon direkt koppling till varandra, mer än att de behöver utbyta information.
Målgrupp och användningsområde
Integrationstjänsten kan användas av vårdgivare och systemleverantörer som har behov av att skapa systemintegration eller informationsutbyte från sina system för att kunna skicka eller ta emot data från Region Stockholms it-system och -tjänster. Det kan till exempel handla om journalsystem som behöver kunna skicka data till Gemensamt vårdregister (GVR) eller för att skicka remisser och laboratoriesvar mellan vårdgivare och leverantörer av medicinsk diagnostik.
Support och kontaktinformation
Akut felanmälan görs alltid till serviceförvaltningens servicedesk: 08-123 177 77.
Övrig teknisk support
Serviceförvaltningens servicedesk
Serviceförvaltningens it-portal
OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.
Övriga frågor
Serviceförvaltningen|Digital utveckling, Applikationsplattformar, Integration
Box 225 50, 104 22 Stockholm