Till Start

Vårdgivarguiden

Brödsmulenavigering

Integrationstjänsten, tidigare kallad Meddelandetjänsten eller EDI-tjänsten, är en tjänst för utbyte av digital information mellan olika system som inte har någon direkt koppling till varandra, mer än att de behöver utbyta information.

Målgrupp och användningsområde

Integrationstjänsten kan användas av vårdgivare och systemleverantörer som har behov av att skapa systemintegration eller informationsutbyte från sina system för att kunna skicka eller ta emot data från Region Stockholms it-system och -tjänster. Det kan till exempel handla om journalsystem som behöver kunna skicka data till Gemensamt vårdregister (GVR) eller för att skicka remisser och laboratoriesvar mellan vårdgivare och leverantörer av medicinsk diagnostik.

Support och kontaktinformation

Akut felanmälan görs till serviceförvaltningens servicedesk: 08-123 177 77.

Övrig teknisk support

Region Stockholms serviceportal

Du når servicedesk och beställningskatalogen via serviceportalen.

Serviceportalen

OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.

Övriga frågor

Serviceförvaltningen|Digital utveckling, Applikationsplattformar, Integration

Box 225 50, 104 22 Stockholm

Mer information

Frågor och svar

  • Uppdaterad: 25 april 2025

  • Faktagranskad: 25 april 2025

  • Redaktör: Björn Larsson

  • Faktagranskare: Lars Norrbrand, serviceförvaltningen