Till Start

Vårdgivarguiden

Brödsmulenavigering

Integrationstjänsten, tidigare kallad Meddelandetjänsten eller EDI-tjänsten, är en tjänst för utbyte av digital information mellan olika system som inte har någon direkt koppling till varandra, mer än att de behöver utbyta information.

Målgrupp och användningsområde

Integrationstjänsten kan användas av vårdgivare och systemleverantörer som har behov av att skapa systemintegration eller informationsutbyte från sina system för att kunna skicka eller ta emot data från Region Stockholms it-system och -tjänster. Det kan till exempel handla om journalsystem som behöver kunna skicka data till Gemensamt vårdregister (GVR) eller för att skicka remisser och laboratoriesvar mellan vårdgivare och leverantörer av medicinsk diagnostik.

Support och kontaktinformation

Akut felanmälan görs alltid till serviceförvaltningens servicedesk: 08-123 177 77.

Övrig teknisk support

Serviceförvaltningens servicedesk

Serviceförvaltningens it-portal

OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.

    Övriga frågor

    Serviceförvaltningen|Digital utveckling, Applikationsplattformar, Integration

    Box 225 50, 104 22 Stockholm

    Mer information

    • Uppdaterad: 29 april 2024

    • Faktagranskad: 29 april 2024

    • Redaktör: Björn Larsson

    • Faktagranskare: Lars Norrbrand, serviceförvaltningen