Till start

Vårdgivarguiden

Om du eller patienten avbokar besöket är det viktigt att även avboka tolktjänsten, detta för att hushålla med tolkresurserna.

Uppdrag som avbokas via telefon eller Tolkportalen senast klockan 15 dagen innan besöket, debiteras inte.

Avboka via Tolkportalen

Om du har beställt tolken via Tolkportalen ska tolktjänsten avbokas där.

Avboka via telefon

  1. Ring 08-123 140 00, du kommer till talsvarstjänsten.
  2. Gör knappval: 6 ”Avboka språktolk” (alternativet finns men hörs inte i röstmeddelandet).
  3. Följ instruktionen och välj den tolkförmedling där bokningen är gjord.
  4. Du kopplas till tolkförmedlingen. Du behöver ange bokningsnummer för den bokning som ska avbokas.
  • Uppdaterad: 8 december 2023

  • Faktagranskad: 8 december 2023

  • Redaktör: Stina Wernstedt

  • Faktagranskare: Peter Ölund, hälso- och sjukvårdsförvaltningen