Ansökningar och blanketter – fysioterapeuter
När det sker förändringar i verksamheten behöver ansökningar göras till hälso- och sjukvårdsförvaltningen, enheten för enskilda vårdgivare och vårdstödjande tjänster. Ansökningar hittar du i övre menyn i Arv-portalen under "Ansökningar".
I de fall en blankett ska fyllas i ska den bifogas i ansökningarna via Arv-portalen.
Ansök om tillfällig frånvaro
Information om villkoren vid tillfällig frånvaro, blankett för läkarintyg och hur du ansöker om frånvaro.
Ansök om flytt av verksamhet
Information om flytt av verksamhet till ett annan lokal. Ansökan görs i ARV-portalen.
Ansök om ändringar i Ek
Fysioterapeuter verksamma enligt lag om ersättning för fysioterapi, som behöver göra ändringar i Ek ska ansöka om förändringar via Arv-portalen.
Ansök om personpost i Ek för extern personal
Information om hur du ansöker om att lägga till en personpost för anställd personal i elektroniska katalogen, Ek.
Ansök om medarbetaruppdrag
För att få behörighet till medarbetaruppdrag, till exempel e-frikort/NPÖ behöver du göra en ansökan via Arv-portalen. Logga in på Arv-portalen, i menyn ”Ansökningar” väljer du ”Ansök om medarbetaruppdrag”. I ansökan fyller du i medarbetaruppdrag till exempel e-frikort/NPÖ samt övriga uppgifter och skickar in. Tänk på att du måste göra en enskild ansökan för varje personpost som ska ha tillgång till medarbetaruppdraget.
Ansök om ändring på 1177
Du som vårdgivare är ansvarig över att informationen på mottagningens kontaktkort på 1177 är korrekt. Du kan när som helst uppdatera informationen på 1177 genom att logga in i Arv-portalen och skicka in en ansöka om ändring. I menyn ”Ansökningar” väljer du ”Ansök om ändring på 1177” och fyller i dina ändringar. Informationen uppdateras på 1177 inom ett dygn efter att ansökan godkänts.
Observera, adress kan inte ändras utan en beviljad flyttansökan i Arv-portalen.
Ansök om särskilt arvode
Särskilt arvode lämnas till behöriga vårdgivare för vissa särskilt tids- eller kostnadskrävande åtgärder. För att ansöka om behörighet för särskilt arvode se menyvalet "Ansökningar" i Arv-portalen.
Ansökan ska innehålla:
- legitimationsbevis
- meritförteckning (sammanställning av teoretisk och klinisk kompetens)
- vidimerat och aktuellt Ladok-utdrag eller annan liknande studiedokumentation
- vidimerade kopior av betyg och intyg.
Ansökan som ej är komplett kommer inte att handläggas.
Ansök om ändrad arvodeskategori
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen har efter fördjupad uppföljning av arvodeskategori B uppdaterat förtydligande av vad som gäller för att uppfylla arvodeskategori B för fysioterapeuter verksamma enligt lag (1993:1652) om ersättning för fysioterapi.
Här finns information om arvodeskategorier och hur du som fysioterapeut anmäler ändringar i ARV-portalen.
Anmälan om ändring av skatteuppgifter och utbetalningskonto
Här finns blankett och lathund för hur du lämnar uppgifter om skatteförhållanden. Blanketten ska lämnas in en gång per år.